Co zrobić, aby zdrowe nawyki nie skończyły się wraz z końcem wakacji?

Wakacje są dla wielu osób momentem rozpoczęcia aktywności sportowej oraz zmiany sposobu odżywiania. Co zrobić, aby zapał do pracy nad zdrowym stylem życia nie skończył się wraz z końcem urlopu i ładną pogodą? Jak poradzić sobie z kryzysem w trakcie diety oraz trudnościami w trakcie ćwiczeń?

O tym jak skutecznie zaplanować i zrealizować zmianę nawyków zdrowotnych mówi  Karolina Zarychta, psycholog zdrowia z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, a Natalia Pawelska i dr Dariusz Parzelski, psychologowie sportu z Uniwersytetu SWPS wyjaśniają, co czeka zawodników-amatorów trenujących biegi.

Po pierwsze trzeba skonkretyzować swój cel. Pomocną przy realizacji tego zamierzenia może być koncepcja S.M.A.R.T., zgodnie z którą cel powinien być: szczegółowo określony, mierzalny, ambitny, realny do zrealizowania i terminowy, czyli określony czasowo. Dzięki tej metodzie nasze postanowienie „Schudnę” stanie się konkretnym celem: „Schudnę 5 kg w ciągu 3 miesięcy, dzięki zmianie diety i aktywności fizycznej”. Tym sposobem wiemy, jaką drogę mamy do pokonania i ile czasu zajmie nam osiągnięcie celu.

Po drugie należy zrobić szczegółowy plan działania. Jeżeli chcemy zacząć codziennie spacerować, zadajmy sobie pytanie, kiedy i jak długo mamy zamiar to robić. Czy jesteśmy w stanie wygospodarować pół godziny o 17:00 w środy, piątki i niedziele? Wprowadzając zdrowszy styl odżywiania się, warto ustalić godziny posiłków i ilość spożywanych pokarmów lub kalorii (jeżeli jesteśmy na diecie redukcyjnej).

Po trzecie warto znaleźć wsparcie. Chodzi o miejsca, rzeczy i osoby, które mogą być pomocne w realizacji celu. Jeżeli chcemy zacząć biegać, zastanówmy się czy skorzystać z pomocy trenera, a może raźniej będzie ćwiczyć z przyjacielem, który ma podobny cel? Wybierzmy formę treningu, która najbardziej nam odpowiada i sprawdźmy, czy dysponujemy odpowiednim sprzętem i dobranym do danej dyscypliny strojem sportowym.

Więcejwww.centrumprasowe.swps.plwww.centrumprasowe.swps.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two × four =

*